مدیریت امور پردیس های استان گلستان

خانم دکترهاشمی استاد پژوهشگردانشگاه مازندران در همایش گرامیداشت هفته پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان گلستان تأکید کرد:
یادگیری دانش آموز اتفاق نمی افتد مگر زمانی که یادگیری درست برای معلم اتفاق بیفتد

به گزارش واحد خبر روابط عمومی، همایش بزرگداشت روز پژوهش با حضور دکتر محمد رضا مازندرانی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان، خانم دکتر هاشمی استاد پژوهشگر دانشگاه مازندران، دکتر نوید ثنائی سرپرست پردیس آیت الله خامنه ای گرگان، نظرنژاد معاون پژوهش و برنامه ریزی ومنابع انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان، اساتید و دانشجومعلمان پردیس های امام خمینی (ره) گرگان، پردیس آیت الله خامنه ای گرگان و واحد دانشگاهی شهید بهشتی گنبد برگزار شد. براساس همین گزارش، این مراسم به میزبانی پردیس آیت الله خامنه ای در سالن اجتماعات معلم برگزار شد. در ابتدای این همایش دکتر نوید ثنایی ضمن خوش آمد به میهمانان گفت: پژوهش در لغت یعنی پی جوئی کردن و جستجو کردن. وی گفت: به زعم بنده، همه ما از خانه دار، کاسب، مهندس و پزشک از ابتدای صبح که بیدار می شویم تا شب در حال پژوهش هستیم اما پژوهش اینان مقطعی است اما پژوهش معلمان و اساتید تعلیم و تربیت دائمی است. وی افزود: یک معلم برای تدریس باید حداقل، پژوهشی در طرح درس داشته باشد و طرح درس معلم دریک روز برای کلاس های مختلف ، برای دانش آموزان مختلف باید فرق کند لذا مسئولیت ما معلمان در امر پژوهش بسیار سنگین می باشد.

در ادامه دکتر محمد رضا مازندرانی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: توسعه فرهنگی اجتماعی امروز از رهگذر تربیت نسلی خلاق و شهروندان مسئولیت پذیر بدست می آید و این بدست نمی آید، مگر اینکه معلمینی پژوهنده و پرسشگر تربیت کنیم. وی خاطرنشان کرد: سند جامع بنیادین نظام تعلیم و تربیت باید هدف غایی مان قرار بگیرد و مطمئن باشید تحول نظام تعلیم و تربیت باعث تحول جامعه خواهد شد.

سپس خانم دکتر هاشمی دانشیار دانشگاه مازندران گفت: فرایند یادگیری امروز از دغدغه های همه کشورهاست و بحث یادگیری یک بحث فرا ملیتی است و همه ما باید هر روز به دنبال یادگیری باشیم و خود را بروز نماییم. وی افزود: معلم باید خودش را مورد سنجش قرار د هد چرا که یادگیری دانش آموز اتفاق نمی افتد؛ مگر زمانی که یادگیری درست برای معلم اتفاق بیفتد. دکتر هاشمی افزود: رسالت دانشگاه فرهنگیان بسیار سنگین است چرا که آموزش و پرورش یک نظام تولید کننده می باشد و دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمین خردمند و اندیشمند بیشترین کمک را به جامعه می کند. ایشان گفت: اساتید دانشگاه و هیأت علمی نباید به فکر افزایش تعداد مقاله شان باشند. باید عنوان پژوهش و مقاله آنان دغدغه ای برای آنها باشد. وی در پایان گفت: اساتید دانشگاه باید ارتباط خود را با معلمین حفظ کنند؛ چرا که این ارتباط باعث شناخت بیشتر فضای درس و مدرسه شده و نقش مهمی به روز پروری دانشجومعلمان دارد. شایان ذکر است در پایان این همایش از اساتید و دانشجویان برتر پژوهشگر دانشگاه فرهنگیان گلستان تقدیر به عمل آمد.