مدیریت امور پردیس های استان گلستان

پنجاه و ششمین کرسی ترویجی دانشگاه فرهنگیان به میزبانی استان گلستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان، پنجاه و ششمین کرسی ترویجی عرضه و نقد ایده علمی دانشگاه فرهنگیان، توسط دکتر بهروز قورچائی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان با عنوان پوشه های کار نگارش تحقیقی بر روی دانشجویان زبان انگلیسی در ایران در روز دوشنبه مورخ 26 خرداد 96 از ساعت 10 الی 12 با حضور بیش از 120 نفر از دانشجومعلمان، اعضای هیات علمی، اساتید و کارکنان سارسر کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار گردید. در این کرسی که آقایان دکتر احمدرضا اقتصادی ( عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی)  و دکتر مجتبی رجبی ( عضو هیات علمی دانشگاه گنبد ) به عنوان ناقدین و آقای دکتر نوید ثنائی ( عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان ) به عنوان مدیر جلسه بوده اند که در بستر سامانه آموزش آنلاین دانشگاه فرهنگیان استان گلستان به نشانی http://v.gstpark.ir/farhangian/course/view.php?id=502 برگزار گردید.

در ابتدای جلسه آقای دکتر ثنائی به بیان عنوان کرسی ترویجی،  و معرفی ارائه دهنده و ناقدین کرسی پرداختند و شیوه برگزاری کرسی را یادآوری نموده اند. در ادامه آقای دکتر قورچائی به توضیح پژوهش انجام شده شان پرداختند که خلاصه ای از آن به شرح ذیل است.

« از بین روشهای ارزشیابی جایگزین، ارزشیابی بر اساس پوشه کار توجه زیادی را در حیطه تعلیم و تربیت به خود جلب کرده است.اما تحقیقات کمی در مورد دیدگاه دانشجویان از رویکرد پوشه کار یا تاثیر آن بر یادگیری نگارش صورت گرفته است ( لم، ۲۰۱۳). بنا بر این پژوهش حاضر به بررسی ‌دیدگاه دانشجویان درباره تأثیر ارزشیابی بر اساس پوشه کار- به عنوان  یک مکانیسم ارزشیابی فرایند مدار- بر توانایی عمومی نگارش و مهارتهای زیرین آن شامل تأکید ،‌توضیح ، سازماندهی ، رسوم قراردادی و واژگان درمورد دانشجویان ایرانی انگلیسی به عنوان زبان خارجی می پردازد  . همچنین تحقیق حاضر به بررسی دیدگاه دانشجویان درباره استفاده از ارزشیابی بر اساس پوشه کار در کلاسهای نگارش می پردازد. تعداد ۳۰ نفر دانشجوی زبان انگلیسی به عنوان مشارکت کنندگان تحقیق انتخاب شدند. ارزشیابی بر اساس پوشه کار در کلاس مقاله نویسی ایشان مورد استفاده واقع شد. نظرات دانشجویان نسبت به این نوع ارزشیابی از طریق پرسشنامه پوشه کار و مصاحبه های نیمه  ساختار یافته گردآوری شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده های کیفی نشان داد که دانشجویان بر این باور بودند که در زمینه نگارش عمومی و علی الخصوص مهارتهای زیرین تأکید ،‌توضیح و سازماندهی   پیشرفت داشتند. همچنین دانشجویان نگرش مثبتی درباره این نوع ارزشیابی داشتند. نتایج تحقیق حاضر در زمینه های تدریس و ارزشیابی نگارش در بافت انگلیسی به عنوان زبان خارجی کاربرد دارد».

در ادامه جلسه برگزاری کرسی فوق، ناقدین محترم سوالات خود را پرسیده اند.