برنامه بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان
بنا بر بخشنامه سازمان مرکزی به اطلاع می رساند بالندگی حرفه ای در سال 1395 به عنوان دومین اولویت برنامه ای دانشگاه فرهنگیان انتخاب شده است، از این رو مدیریت مربوطه، برنامه ای گسترده در زمینه اجرای فرصت های بالندگی در چارچوب نمایه عملیاتی دانشگاه در سال 95 پیشنهاد نموده که خوشبختانه همراه با بودجه لازم، در مراجع ذی ربط به تصویب نهایی رسیده است. مطابق با نمایه عملیاتی و در صورت تخصیص 100% اعتبار مربوطه، قرار است به صورت تجمیعی و در کل کشور، حدود 90000 نفر ساعت، فرصت بالندگی برای اعضای غیر هیأت علمی و 50000 نفر ساعت برای اعضای هیأت علمی دانشگاه به ترتیب جدول زیر اجرا گردد
|
هدف کمی (سالانه) |
هدف کمی (سه ماهه) |
نشانگر (واحد شمارش) |
فعالیت |
اقدام اساسی |
راهکار |
ردیف |
|||
|
سال 95 |
زمستان |
پاییز |
تابستان |
بهار |
|||||
|
900000 نفرساعت |
25000 |
30000 |
25000 |
10000 |
نفرساعت |
اجرای دوره های ویژه کارکنان در استان ها |
اجرای فرصت های بالندگی حرفه ای دانشگاه |
63/16-5 طراحی و فراهم ساختن فرصت های بالندگی حرفه ای به طرق مقتضی بر اساس اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دانشگاه |
1 |
|
50000 نفرساعت |
10000 |
15000 |
15000 |
10000 |
نفر ساعت |
اجرای دوره های ویژه هیات علمی در استان ها |
مدیریت و اجرای فرصت های بالندگی حرفه ای |
27/5-2 طراحی و اجرای برنامه های متنوع و موثر توانمندسازی هیات علمی دانشگاه |
2 |
بر اساس مصوبه هیات رئیسه حدود هشتاد درصد این برنامه ها از طریق استان ها اجرا می گردد و بودجه مربوطه نیز پس از تأیید برنامه کلی سال و دوره های استان، به صورت غیرمتمرکز و از طریق استان ها هزینه خواهد شد. به منظور اجرای اثربخش فرصت های یادشده در سال 95 و توزیع شایسته بودجه مربوط به آن لازم است تا نیازها و برنامه های عملیاتی مدیران محترم استانی در زمینه اجرای فرصت های بالندگی حرفه ای مورد بررسی قرار گیرد.
از آن جایی که یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی و رتبه بندی مدیران و معاونان لایه استانی، پردیس ها و مراکز و نیروهای نظارتی در سال جاری، کمیت، کیفیت و بهره وری فرصت های بالندگی حرفه ای برگزار شده در استان ها می باشد، اهمیت این دوره ها بیشتر نمایان می شود.