مدیریت امور پردیس های استان گلستان

دکتر ساکی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور:
معلم اگر می خواهد یاد دهنده باشد باید ابتدا یادگیرنده خوب وبه روزی باشد واین جز با پژوهش بدست نخواهد آمد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان گلستان دومین همایش استانی هفته پژوهش و فناوری با حضور دکتر ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان، دکتر مسعودی سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان، دکتر ثنایی سرپرست پردیس آیت الله خامنه ای گرگان، خانم دکتر تربتی نژاد سرپرست پردیس امام خمینی (ره) گرگان، دکتر بذرافشان سرپرست واحد شهید بهشتی گنبد در سالن اجتماعات مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان گنبد برگزار شد. درابتدای دکتر بذرافشان ضمن خیرمقدم به همه مدعوین ، هفته پژوهش را تبریک عرض نمود. سپس دکتر مسعودی گفت:با توجه اهمیت علم ودانش امروزه شاهد نامگذاری این هفته به این نام هستیم وی گفت: دانایی یکی ازمحورها و شاخص های اصلی پیشرفت و تعالی جامعه است و سنجش دانایی هم به میزان تولید علم ومصرف اطلاعات وابسته است. وی یادآور شد اگر این دانسته ها بر اساس نتایج پژوهش های قبلی باشد در واقع به مصرف اطلاعات پرداخته ایم ولی اگر بر اساس مشاهدات و تحلیل های علمی جاری باشد به تولید اطلاعات منجر خواهد شد و منبع اصلی این تولیدات فعالیت های پژوهشی خواهد بود. دکتر مسعودی افزود: پژوهش بهترین راه حل ممکن در جهت حل مشکلات موجود در عرصه زندگی است و پژوهش راهی است برای گسترش مرزهای دانش و گشودن افقهای تازه برای آیندگان. در ادامه دکتر غریبیان رییس اداره آموزش وپژوهش دانشگاه فرهنگیان گلستان گزارشی از عملکرد این اداره ارائه نمود . سپس دکتر پورقاز استاد دانشگاه گفت: شما معلمین وظیفه سنگینی در خصوص جامعه برخوردار هستید و اشتباه شما ، جامعه را به تباهی خواهد کشاند وی ادامه داد: روند دنیا امروزه سریع در حال تغییر است و باید برای آینده با پژوهش و تحقیق برنامه ریزی کرد. دکتر پورقاز گفت: سرمایه اجتماعی، سرمایه انسانی و سرمایه فیزیکی مهمترین سرمایه های امروزی بشر برای داشتن آینده ای درخشان خواهد بود وتعریف امروز یونسکو از با سواد، داشتن مدرک تحصیلی نیست امروز سواد شامل سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سوادمالی ، سواد رسانه ، سواد آموزش و پرورش و سواد رایانه ای است و اندیشه امروز شما آینده ساز فردای شماست. در ادامه دکتر ساکی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: اگر معلم و دانشگاه فرهنگیان وظیفه خود در خصوص تربیت معلم پژوهنده را به درستی انجام دهد در نتیجه در آینده دانش آموزان پژوهنده خواهیم داشت و دانش آموزان پژوهنده باعث بوجود آمدن جامعه پژوهشگرخواهد شد. وی افزود: تربیت معلم یک امر ملی است و با توجه به اثر آن در جامعه باید تربیت معلم از سوی مسئولین جدی گرفته شود. دکتر ساکی گفت: معلم اگر می خواهد یاد دهنده باشد باید ابتدا یادگیرنده خوب وبه روزی باشد واین جز با پژوهش بدست نخواهد آمد. معاون پژوهش وفناوری دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان باید به سمت فعالیت های پژوهشی حرکت کند و با تقویت فعالیت های پژوهشی قدمی در این مسیر برداردلازم به ذکر است در پایان با حضور مسئولین از اساتید و دانشجویان پژوهشگر و مولف دانشگاه فرهنگیان تقدیر به عمل آمد.